18/11; lördag

Skön dag.
Lördag.
Sök - jag tränade Keno - det gick bra. Klara tränade Hiho - edt gixk bra.
Klara grillade köttbullar, vi fikade.
Vi handlade.
Köpte ögondroppar åt mormor.
Limpan somnade i bilen.
Vi åt taccomackor - supergoda och nygräddade våfflor.
Tränade lydnad med Keno.
Klara lekte med grannen.
 Vi fixade lite.
Dammsög.
Bubbelbad med ansiktsmask och drink.
Nu ska vi laga mat.
Mysa.

Minns en decemberdag, då jag skrev en dikt, för länge sen:





Decemberdagen.

 

Grå dag.

December.

Vi glömmer stan utanför,

bara i dag,

en ljuvlig decemberdag.

 

Dörrklockan ringer,

vi ligger tysta.

Telefonen klingar,

vi svarar inte.

I dag är det vår dag,

vår decemberdag.

 

Nakna kroppar,

fuktiga,

i rena, skrynkliga linnelakan,

i värmen.

Utanför -

betongklossar, en hund som ylar, en tant med käpp, en yngling, ensamma.

Vi skrattar,

berättar glada sommarminnen,

den kalla,

otillåtna,

annorlunda

decemberdag.

 

En kyss,

en smekning.

Det skymmer utanför.

Två kroppar,

en säng,

en decemberdag.



Okej då, en lite snuskigare oxå, men den är oxå gammal - kom ihåg det!

 
KÅDISEN

Av med kläderna.

Jag kan själv,

men han hjälper till.

Ritch, slit och dra.

Visst var jag full,

men jag LOVAR att jag MINNS DET.


Ja, då var det bara att krypa ner i sängen,

snarare störta ner i sängen.

Rapar som luktade öl -

se jag minns!

Men det kan man ju ha överseende med,

det var ju rätt gulligt ändå.


Vi brann,

fumlade,

efter KÅDISEN,

var var den nu när vi brann -

båda två,

så jävla mycket.


Var är KÅDISEN,

den som kan släcka allt om man inte hittar den,

fort nog.


Där.

Tur.

Var det en profil, eller en med jordgubbssmak,

detaljer minns jag inte,

men MINNS DET gör jag.


På med KÅDISEN fort,

koka,

brinn,

innan vi ångrar oss -

vi har i alla fall en ångest mindre i morgon...




Ha en skön helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback