24/10; en regning dag...

Dagen idag...
Jag väntar på att Limpan ska vakna - storasyster ska vara på dagis om en halvtimme och man vill ju inte gärna väcka en björn?! Han har sovit sedan 19.30 igå,så i oh för sig är det nog ingen fara att väcka honom... Han föddes med tårkanaler som inte var fullt utvecklade och var mycket kladdiga då och ganska länge, men har varit bättre ett tag. Nu är de dock fruktansvärt kladdiga, och det ser svullet ut runtom... Ögoninflammation? I stort sett hela hans liv har han väl varit mer eller mindre snorig, stackars vännen. Men ingen feber (det har han nog bara haft ca en halv natt i hela sitt liv). Nacken är fortfarande sne - en del försöker säga att det blivit bättre, och det kanske det har, lite, men inte så mycket. Mycket beror på det på hur trött han är. Många tycker att han är så söt när han lägger huvet på sne eller "tittar under lugg"...

Mitt knä är bättre, men abslolut inte bra. Haltar mycket fortfarande, har svårt att räta och böja det. Och jag förbannar mig själv att jag inte sjukskrev mig från början - läkaren tyckte det, men jag var säker på att det skulle gå fort och var onödigt... Saknaden efter mamma är fortarane groteskt stor - men en del dagar funkar livet faktiskt riktigt bra... och sen sjunker jag igen... oh igen och igen... Nu jobbar Anders i Norge några dagar och då känns det ofta värre...

Idag opereras Zacke, barnens kusin - jag hoppas att det kommer gå bra, mina tankar finns hos dem idag! Och hos de två vänner som går i väntans tider - en skulle haft för flera dagar sedan och en ska ha typ imorgon...

Deta låter som ett deppinlägg, men jag ville bara berätta hur vårt liv är just nu... och det är fakrtiskt rätt hyfsat! Vi åker till Thailand i slutet av november - ska ta revansch på vår sommar! Nu öser regnet ner här - det får nog bli en dag under filten med en balja te i handen! Ska ta mig iväg och träna knät oxå - farmor och farfar kommer hit med kusinens lillasyster och passar mina barn, så jag behöver inte ha med dem när jag tränar! Ha en jättebra dag! Stora kramar till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback