29/10; lite av varje

I fredags var vi på IKEA köpte skrivbord och smått och gott till Kloara. Det blev inte så mycket avstromen. Sedan ystade vi ost med Perssons. Klara var superduktig och gjorde många ostar, jag städade mest. Mormor hade varit stolt över henne! Allt är ju såklart jobbigt som vi gör ni "första" gången utan henne - men vi hade en trevlig kväll...

En länk till Reitmaiers bebbe:
http://www4.lthalland.se/extra/baby/?module_instance=1&action=baby_show&id=19539

Lördagen fixade vi lite hemma innan vi åkte på klubbmästerskap. Kenzo och Anders skulle försöka försvara förra årets lydnadstitel - och det gick! De var så duktiga. Mästerskapet gick i klass II. Största konkurrenten, som var rättså säker på att hon vunnit (det var sluten bedömning), kommenterade det hela med "men han hade ju startskall på varje moment..." Och då tänkte jag "då måste du varit dålig som inte slog det...". Tilläggas bör att han inte hade startskall eller ljud på något moment enligt domarna - och i KM:et är det Två domare som dömmer... Han slutade på 188,5p. Jag känner att det är tråkigt att inte jag kör honom. Folk glömmer att faktiskt jag har tävlat och tränat honom i flera år - men allt vi har byggt upp har vi ju gjort tillsammans, men nu är det Anders som får all ära... Missförstå mig inte - de är värda allt! De är så duktiga! Men jag vill oxå!

Vi var en runda i Moheda hos kusinera och farföräldrana - hälsade på Zacke, som var vid gott mod. Och sedan åkte vi till klubben för att vara med på prisutdelningen.

Idag hade det kommit snö. Vi åkte ut i skogen och tränade. Sedan städade vi garaget - ett fenomen som jag kom på är att man Måste ställa in bilen om det inte ska bli stökigt igen och åter omöjligt att köra in bilen...

I eftermiddag kom Sjödahl förbi en stund - levererade tyg och fikade. Trevligt inslag.

Pappa är här nu - Anders och han fixar och donar, ska byta däck osv... Linus har sovit i flera timmar idag, men just nu somnade han halvvägs neri Hihos säng...

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback