4/10

Har varit och handlat med mormor, dammsugit, lagat mat, lagt Limpan (som fortfarande inte har somnat)... I kväll kommer Margareta och Gunnar och Anna med barn, kanske pappa oxå.

Tänk att en och samma prson kan tycka så olika vid olika tillfällen och vad snabbt det kan skifta... Ibland fullkomligt Älskar jag att vara mammaledig - att få ta dagen som den kommer, planera in fikor, dammsuga, pyssla, vara med barnen, för att andra dagar känna det så hopplöst, så ouppskattat, så trist - men de dagarna kommer inte alls ofta, och det är väl naturligt med skiftningar... Men jag undrar om jag Verkligen kommer att känna att det är meningsfullt att jobba igen - jag menar det vktiga är ju här, hemma, barnen. Men det kommer jag säkert tycka - tycker om mitt jobb, åtminstone oftast... Men jag vill inte jobba heltid, åtminstone inte om Anders oxå gör det... Men jag behöver nog utmaningarna, få känna att jag Gör något - även om jag Vet att jag gör det hemma oxå... innest inne! Hmmm... min mammaledighet blev ju inte som jag hade tänkt - men det blir ju sällan det... Men jag önskar av hela mitt hjärta att det hade blivit annorlunda! Men jag tackar min lyckliga stjärna för att jag har en underbar son, och såklart en fantastisk dotter! Nu har limpman somnat och jag ska gå och pussa på min lilla tjej!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback