5/10 höst

Anders stirrade inte iväg på morgonen - duschade och kröp ner i sängen igen. Han hann säkert till jobbet ändå... han brukar ju åka innan 7 och "smita" iväg för att vi andra inte ska behöva vakna. Mysigt... Men så hade han tagit nästan all mjölk - livet grumlades... Han kom med en massa förlsag, skulle köra upp till pappa, gå in till Ulrika... men jag klarar mig, bara lite surare... Och det var frukostdrinken oxå som fick blandas med fil istället för mjölk... Klra och jag blev lite osams om flätorna som jag hade gjort, jag sa att jag skulle börja sätta upp hennes kompisars hår istället och då trodde hon att jag skulle flytta... Lilla gumman! Älskade Klara! Vi blev vänner, jag gjorde nya flätor... Klädde på oss, gav Linus mat och gick till dagis. Linus verkade inte ha feber - han fick lite i går kväll... Solen sken, Limpan och jsag gick en skön (så skönt det nu är med ett puckoknä...) utmed sjön, i solens värme. Kom hem, och det börjar regna! Fick några skrivna rader på vykort av Helen - vilka underbara vänner jag har! Igår ringde Marianne och erbjöd sig komma och passa barnen när jag tränar i eftermiddag! Så snällt - jag hade tänkt åka nu på förmiddagen, ta med Linus, men nu kan jag åka i lugn och ro! Utan att jag hade bett om det! Igår var anna, barnen, farmor och farfar samt morfar här. Pappa kändes pigg, och vi hade en mysig kväll! Ikväll har Klara gympa. Nu ska jag ta en bulle på kanelbullens dag!

Grattis kanelbullen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback