9/10; sanningar

Dagens sanningar...

Bajs är äckligt - speciellt när man vaknar mitt i natten och det luktar fis, man stiger upp, och hopaps att det är en fis, men inser att lukten intensifieras ju längre ner man kommer... Kenzo har varit dålig i magen Igen...

Och i går natt oxå... Och sen vakande Klara och bajsade tre snabba - men det är ju inte lika äckligt...

I idag på morgonen, när jag väl hade somnat efter att ha plockat bajs (varför har vi så stora springor i golvet?) - var väl vaknen tre timmar eftersom Anders hade feber och låg och snurrade och hasn ksulle dessutom upp igen vid fem eftersom han är i Norge - så vaknar Linus och bajsar tre snabba, i olika blöjor...

Anders åkte i alla fall iväg eftersom taxi, flyg och hotell var bokat...

I går var det barnkalas - något förensat för Klaras dagiskompisar. Allt gick bra, en tjej kissade ner sig... Kiss är inte lika äckligt... Fick lite dåligt samvete för att vi bara bjöd en pojk - han ahde bjudit Klara på sitt kalas, men tyckte inte att det var roligt med bara flickor. Alla de andra flickorna har gjort likadant - bara bjudit honom och flickor. Hade vi kunnat räkna med att vara ute hela tiden hade det varit ett annat läge...

En annan sanning är att magsjuka bör man inte tala om - men det gjorde en mamma idag när Linus och jag var i affären efter att ha tränat och varit på sångstund... Hennes dotter hade kräkt på morgonen några gånger, hon var på kalaset och i affären några meter ifrån mig... En del saker kan man hålla tyst om...

En annan sanning hörde jag på Idol i fredags - citat från diLeva "vi är alla löv från samma träd", och "älska mer och hata mindre"! En klok man!

En annan sanning är att vi var hemskt duktiga i helgen - tränade hundarna i regnet i lördags, handlade växter till rabbaten Och planterade dem! Och så hjälpte Anders pappa lite hemma hos honom. Och i söndags städade vi innan kalaset och fortsatte utomhus efter kalaset - klippte gräset osv...

En annan sanning är att det luktar illa i vårt hallskåp - så det ska jag försöka göra något åt senare idag - typ mögligt gräs, fotsvett, sunkigt... Ibland önskar jag att jag inte hade ett så utomordentligt luktsinne - tänk att vara som vår vän Ulf som inte känner något.... Tråkigt - men oj så bra ibland i dessa bajstider!

En annan sanning är att det är väldigt provocerande att ha ett "snällt", beskedligt barn... Det får man nästan inte säga... Men Limpan börjar ta sig friheter - badar i hundarnas vattenskål, vill krypa ut så fort dörren är öppen, drar i sladdar och blommor så fort han kommer åt...

En annan, bitter sanning, är att Camilla Johanssons (tresteg) knä betyder mer än mitt... Ett långt reprtage i Smålandsposten fick hon. Men jag hjälpte henns med hennes träningsprogramspapper idag som hon tappade och inte kunde nå utan min hjälp!

Och just det - en sanning som är så bevisad är att hantverkare är ett släkte för sig, med egna tidsramar - elektrikern har fortfarande inte hört av sig, det är väl tre veckor sedan han Lovade att komma och nu är han onåbar sen dess... Vi har fått tag på en annan, hoppas han kommer i veckan... Och glaset skulle varit här för tre evckor sedan... Plåtslagaren för flera veckor sedan... Det sätter ju vår snickare i svår sits och vi som vill ha det klart...

Sen finns det biitra sanningar, hemska sanningar, sanningar som man gör sig... Och jag hittar sanningar överallt...

Ikväll är det föräldramöte - Marianne och pappa komemr hit och ska passa barnen.

Jag vill inte att Anders ska vara i Norge - allt känns mycket jobbigare då. Saknaden blir så mycket större... efter honom såklart, men mamma i synnerhet!

Kram

Kommentarer
Postat av: Pauline

Tänkte faktiskt på dig när jag läste om Camilla Johansson och så som du kämpar så är du vara värd en hel bilaga ;-)
Blä! - hundbajs inne är ingen höjdare, tack och lov (*peppar peppar*) så har vi sluppit sånt sen vi flyttade ut på landet.
Ha en skön dag!
*KRAM*

2006-10-09 @ 14:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback