Pannkakor

I kväll gjorde jag pannkakor till Klara och mig, samtidigt åt Linus gröt, och när han hade ätit upp den så fick han smaka Pannkakor, för första gången! Då sa den söta lilla Klaran: "detta skulle mormor sett!". Pannkakor var mormors och Klaras grej - alltid pannkakor. Fast på senare tid ersattes de ibland av hamburgare...

Lite senare efter duschen var det dags för Bollibompa och då tog Klara en clementin och så sa hon: "mormor gillade mest bananer", det är något som hon ofta pratar om, men som jag inte direkt visste... De två var verkligen något speciellt för varandra. Sen sa Klara: "jag saknar mormor så mycket...". Ja, älskade unge, jag förstår det, det gör ju jag med... Jag kan inte fatta. Kan inte förstå hur livet ska kunna gå vidare, som om ingenting hänt...

Vi har i alla fall haft en mysig eftermiddag - med lek ute (linus gungade lääänge), lite chokladtosca med grannarna (den blev supergod - tack Helen för receptet!), pannkakor, dusch och Bollibompa. Nu sover båda barnen.

Ha det gott - igelkott - som man säger på Myror i brallan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback