VC

En läkare som minns mig... oss... som frågar hur vi mår... som frågar om Linus nacke trots att det inte är därför vi är där... som lyssnar på hans lungor... tittar i halsen... tar ett prov... tittar på hans skinnömsning... som berättar att hans ögonkanlaer fortfarande är trånga och därför lätt ger besvär - så har det ju varit hela hans lilla liv... inga bacillusker i halsen hittades... vi gör rätt som tvättar ögonen med ljummet vatten... det vill gärna bli bra... lungorna lät bra... ingen medicin... en lätt klapp på axeln när vi gick ut... Det kändes bra - han mindes mig... oss. Samma läkare som tittade på Linus nacke i somras och remitterade oss till en barnläkare, samma läkare som jag fick prata med när jag mådde dåligt. Det känns bra att vi har kollat upp honom - ingen lunginflammation, ingen scharlakansfeber - en envis förkylning. Men Limpan är lika glad för det. Precis som vanligt - och lika sne. Lika söt. Snart ska vi på gympa med Klara. Jag får ta med Linus. Anders komemr ju förhoppningsvis hem ikväll. Just nu är det Lugnet före Stormen. Vinden har avtagit. Den kommer att tillta... Vänta bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback