22/9; tid

Tänk vilken olika tidsuppfattning folk har - en kompis skulle kommit 10 idag och kom efter 11... Jag hann baka två (!) kakor, SMS:a till henne och fråga om det  ar rätt dag (fick aldrig svar...), duscha mig och Linus, och jag hade bestämt mig för att bjuda Gunnar (tack Gunnar för målarhjälp!) och snickaren å kaffe - innan hon äntligen kom. Och vid det laget hade jag definitivt bestämt mig för att det var fel dag... Själv är jag så gott som alltid i tid - eller snarare för tidig... även om jag är sen, så är jag i tid... Ibland tränar jag på att komma lite senare...

I eftermiddag har jag varit "barnledig" - varit och klippt mig och gått en snabb runda på stan innan Anders ringde och sa att han bjudit in grannarna på en drink... Men jag lyckades hinna med ett par ärenden åt mormor och köpa två tröjor till mig. Vilka tråkiga tröjor! Var tvungen att säga det till expititen - "jag är ju mammaledig och då får man ju ha såna här..." och då sa den snygga, piffiga tjejen att "även jag har såna ibland" - när då vill jag fråga, men gjorde inte det... Anders hann i alla fall konstatera att det inte är så lätt alltid att hinna med saker när man är pappaledig Och har en unge som är mer vild än tam just nu...
 
I helgen ska jag på reikikurs. Anders ska träna och tävla. Solen ska skina. Klara ska till en kompis imorgon och på söndag ska farmor passa barnen. Nu är det hög tid att pressa ner något i magen - lunchen hanns inte emd, och sen blev det snacks och drink när jag kom hem. En fralla lyckades jag hinna med i bilen... Ha det gott - igelkott! (Insirerad av myror i brallan - ja, jag är mamma...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback