17/8; trött

Jag är trött. Jag har jobbat - försökt komma fram till bra lösningar, diskuterat problem som vi har och inte har, diskuterat matte en hel dag - bra, men fokus kanske inte låg där vi hade behövt det mest... Linus har skolats in -han fick vara ensam på dagis i två timmar idag, och det hade gått bra. Vi har snickare här hemma som byter tak mellan skurarna, Klara har varit hos tandläkare och Linus på BVC, jag har varit på jobbfest - det har gått i ett. Nu är jag trött. Frustrerad över att inte få jobba med det som jag mest behöver. Jag dammsög när jag kom hem - och då hade jag varit en runda i stan och fixat presenter till helgens bravader, jag var hungrig efter en alltför knapphändig lunch - dammsugan sög dåligt. Jag blev så irriterad och sur. Dammsuga är inte roligt i vanliga fall, och när dammsugaren dessutom helt plötsligt har blivit dålig - då... Dessutom prioriterar Anders och jag olika - jag gillar verkligen inte när det är stökigt inne, Anders har slitit hårt med att få ihop dagistider, snickeri, målning och städning utomhus av spik och takpannor samtidigt som han är snorig. Han sliter, men när jag kommer hem och är trött, hungrig och dessutom kommer hem till ett ostädat hem med en superdålig dammsugare, när jag känner att jag jobbar för mycket med det som egentligen inte ger så mycket samtidigt som jag har massor att göra, egentligen, och missar min lille killes stora debut i det stora dagiset - då känner jag mig trött, otillräcklig och grinig. Förlåt.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback