21/8; mycket jobb

En kopiator som inte har fungerat på hela dagen - till ett helt kollegium som står och stampar och skriker efter en... När ska jag hinna planera och kopiera och fixa till mig själv? Det blir nästan skönt att eleverna kommer imorgon så vi får komma igång. Allt får bli som vanligt, och man får sköta sig lit mer själv. Men jag blir orolig över hur resurserna ska räcka till. Fem stycken i min nya sjua har inte nått målen i matte i år 5. Vi har ingen speciallärare som jobbar på heltid - vilket mer eller mindre leder till att de elever som råkar ha matte när hon är ledig får extra hjälp - inte nödvändigtvis de elever som mest behöver hjälpen... Det finns mycket att önska av den svenska skolan. Vi lärare brottas med att känna oss ensamma och otillräckliga.

Jag har dessutom vid två tillfällen idag provat mina ringar...

Ikväll har jag tränat Keno på klubben. Det gick väl hyfsat bra. Uppletande och lydnad.

Inskolningen på dagis går perfekt. Linus trivs som fisken i vattnet.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback