8/8; summering

När man tittar på alla fina bilder så ser det ut som om sommaren har varit trevlig! Och det har den! Vi har hunnit träffa en massa trevliga vänner - i Halmstad, i malmö, i Lund, i Växjö, i Vederslöv, i Karlskrona, på Ekö... Och imorgon åker vi till Stockholm för att träffa Humpe och hans familj och det nya lilla stjärnskottet förstås! Det ser jag fram emot. Det har inte varit så många fina dagar, men vi har tagit vara på dem som har varit. Vi har hunnit att umgås och träffa vänner, vi har hunnit göra lite nytta - och framför allt har vi hunnit att bara vara!

Idag har det regnat mest - så vi tog tag i Klaras rum. Städade och fixade, kastade och sorterade. Jag har svårt att klara av att det försvinner saker... och jag tror att det är efter förra sommarens förlust av min älskade mamma, jag klarar inte av att det försvinner något utan förvarning (vilket ofta saker gör, förvarnar alltså...)... Jag kan haka upp mig på försvunna saker... Just nu har det varit Klaras dockas napp (jag har i och för sig köpt en ny - och jag blir nog mer upprörd än Klara), och så en blå POPvinteroverall som vi lånade av Helen (kanske har hon fått tillbaka den), och så är det de där klänningarna som Klarade hade när hon var liten( en blå/vitrandig, och den som hon hade på Humpe och Malins bröllop) och en vit/rödrandig overall som K hade när hon var liten - spårlöst försvunna... Spelar kanske inte så stor roll - men det stör mig... Tips belönas!

Och sedan har vi passat Erik och Elin - och gjort måååååånga våfflor. Sedan kom Anne och Olof en stund. På kvällen skulle vi gå en prommis med hundarna och träna uppletande. Annie och Klara ville följa med - det var fint väder när vi gick, men sen började det tokregna. Först sådär fint. Ljummet. Sedan öste det ner. Det var så mycket så det var inte ens någon mening med att skynda sig... Annie och Klara passade på att hoppa i vattenpölar. Sedan blev det en dusch innan barnen kröp ner i sina sängar. Spännande att se om blöjan läcker i natt - egentligen är det inte ens spännande - den gör det Varje natt. Vi har provat olika storlekar och olika märken - men inget hjälper. Till viss del beror det på att han drar upp den lille och lägger den uppåt eller utanför, men ibland läcker den bakåt eller åt alla håll... Tips mottages tacksamt!

Nu är Anders och grannen ute och fiskar. Ha en fortsatt skön kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback