28/3; fredag

Idag har vi varit på stan - flickorna har klippt sig. Sedan mötte vi Anders och åt lunch, och handlade mat. Anders har fått för sig att testa självscanning... Det skulle kunna vara bra - Om man tjänade tid, och fick lite rabatt för att man gör kassörskans jobb. Men hittills har det inte varit bra. 2/3 gånger har vi blivit kontrollerade. Det tar tid. Dessutom tar det tid att hitta grönsakernas streckkod. Plocka ur saker Linus lägger i vagnen, och lägga i dem som han plockar bort... Berts trick har fått en ny dimension med självscanning. Plocka upp de scannade varorna och ännu en gång kontrollera att man gjort - rätt... Ner med varorna igen... Nä, jag är inget fan av självscaning - undra om jag någonsin blir det? Jag skulle istället kunna bli riktigt förbannad för att de vill kontrollera oss - igen. Tog en liten diskussion med kassörskan - undrade om de verkligen tyckte att det var bra... Kände att jag kunde bli riktigt sur - men gick därifrån istället, och Anders fick betala. Jag gillar inte osmidiga system. Saker som tar lång tid. Alla som stod i kön under tiden vi stod där var tvungna att få personlig hjälp... Då mister det sin glans i mina ögon.

I eftermiddag har vi städat, gått en runda med hundarna. Och nu lagar Anders
havskatt, och jag bloggar och dricker vindrink. I morgon är det innebandy och simskola för Klara, och sök för Kenzo. På söndag är det söktävling i Växjö.

Påsklovet går mot sitt slut. Jag har väl inte hunnit allt jag ville - men jag har haft riktigt trevliga och roliga dagar!

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback