4/3; tisdag

En förälder ringde i söndags kväll - angående matten. Hon hade reagerat på att "kollega" hade sagt till sonen att ha var för ung för att räkna matte på gymnasiet (även om det inte handlar om att "räkna gymnasiematten" utan mer få utmaningar och inblick) och att han då missade mycket i hans ämne... Hon ar mycket trevlig och sedan ringde hon även "kollegan" och skrev ett mail till mig efter det där hon berättade vad som hade sagts och så hoppades hon att jag inte skulle få "skit" från kollegan på måndagen. Det fick jag inte - vi har knappt pratat. Han undviker mig, jag undviker ämnet. Det kommer ganska ofta fram att elever är rädda för "kollegan" - jag tycker alltid att han verkar duktig, lugn och o på lektionerna, men om det är för att de är rädda för honom är det ju inte mycket värt...

Det har varit strålande sol ett par dagar nu - skönt!

Anders och Klara är på klubben, Linus och jag har badat, snart ska han gå och lägga sig och jag ska rätta prov.

Hoppas att ni hinner njuta av solen och livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback