10/10; fredag

Kom just hem fån ridningen - Klara red och Jens (en kollega) och hans barn var med.

Snart ska Klara iväg på födelsedagsdisco. Första discot! Och plötsligt sitter jag här och minns mina första discon. I vederslövs matsal. Med kokt korv. Nedsläckt. Dans. Läsk. Känns som igår, samtidigt oändligt länge sedan.

I går var jag os läkare med näsan och han kunde snabbt konstatera att skiljeäggen är sned. Det gjorde så ont på höger sida när han undersökte med sitt långa instrument, medan det inte kändes alls på vänster. och såklart går det att operera. Och såklart vill jag inte det. Jag avvaktar. Fortsätter med kortisonspray - fast det kanske inte hjälper... Vill inte operera...

Nu ska det målas naglar på Klara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback