23/10; torsdag

Jag tänker på min vänner - som varit med om det som jag inte önskar någon, men som händer gång på gång. Att få missfall. Jag minns våndan - innan det slutligen var kört. Oron. Sorgen. Nu har fyra av mina närmasta vänner precis gått igenom detta... Jag minns förväntan, som plötsligt byttes till förtvivlan. Rädslan.

En låt av
Carola som passar i denna sorgen.

Och Jag fick låna en ängel.

"Nu skulle vår lilla Ängel vara ett år. Men jag kan inte sakna och sörja det lilla barnet - för då hade jag inte haft vår Älskade Linus. Men jag kan undra hur den skulle se ut, hur den skulle vara - hur livet skulle blivit... Det kommer alltid fattas mig och tillhöra en av de jobbigaste perioderna i mitt liv..." Det här skrev jag 061026. Nu skulle våra lille/a varit 3 år, och jag kan bara hålla med i det jag skrev då... Jag sörjer inte längre, men det lilla livet fattas mig, och kommer alltid fylla mig med undran.

En låt från Ted.

Och Sonja - det är inte regn som faller.

Idag har Humpe varit här med sina barn. Hedda var med mig och Klara på gympan. Humpe var hemma med pojkarna, Anders jobbade. Kenzo har tagit bort några tänder idag.

Jag tänker på mina vänner. Vill krama om er. Var rädda om er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback