25/10; lördag

Klara och Hedda leker. Linus pysslar och Malte sover. Anders spelar innebandy, och jag passar på att skriva några rader. Solen skiner. Och jag gick en runda när Malte skulle somna, och njöt av det underbara höstvädret. Tänkte att jag nog skulle kunna tänka mig en bebbe till, kanske skulle jag våga, snart. Kanske har jag snart glömt rädslan och ångesten som jag kände när jag väntade linus, kanske tar snart längtan över! Snart har jag kanske glömt hur jobbigt det var efter att Linus föddes, med moderkaksrester och de onda små jävlarna, och sen kom knät, och två operationer under hans första år - han fick vara med på idrottskliniken i stort sett varje dag hans första år, och mamma som dog... Men så vet jag inte om vi Vill ha en till... Vi får se! Men att säga att det är sista barnet - det går inte. Helt enkelt - vi får se!
Igår var K och jag på hallowenfest i byggdegården.
Precis just nu tog linus fram pottan, och drog ner byxorna för att kissa. Än så länge har det inte kommit något. Men oj vad det händer saker nu! Han förstår mer och mer. Ibland säger han tvåordsmeningar. Han hoppar och springer. Han kramade Malte när han var ledsen. Tog honom i handen för att hans kulle följa med. Härligt att se!
Ha en skön helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback