Tävling...

En annan sak jag gick och tänkte på... var tävlingen. Tävlingen. Alla har ju vunnit en Tävling - kanske den viktigaste?! Annars hade man ju inte fått vara med i racet - varit med om Livet. Den där ägget tävlar om den snabbaste, och bästa spermien! Alla har vunnit Den Tävlingen! Och sedan fortsätter tävlingen. resten av livet. Man tävlar hela tiden. Tävlar mot tiden. Om att hinna innan klockan slår. Och i samtalen tävlar man. Någon berättar något. En annan kontrar. Förmodligen med något Värre... Med något liknande som man själv varit med om, eller någon man känner... En tävling i att vara värst. Även i tävlingar som man absolut inte vill vinna. ..Och många gånger känner jag att jag är värst... Vill inte vara värst. Men vill vinna tävlingen! Jag har varit med om mycket. Mer än vad jag ibland skulle önska. Och den enda tävlingen jag egentligen vill vinna är ju den att jag, mina vänner, min älskade har det bra, får må bra, och ingen olycka drabbar dem - och egentligen vill jag ju inte att det drabbar Någon Något ont. Tänk om alla kunde ha det bra! VM i medmänsklighet. Medalj. Alla kan inte vinna... Någon förlorar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback