14/4; tisdag

Sitter och lyssnar på en snakande Stimma. Barnen har lagt sig. Anders slår några golfbollar. Vi har ätit, druckigt te och ätit kladdkaka med resterna av Sandras chokladsås på toppen (supergott), tränat lydnad, Anders har varit på tippen, Ullis och jag gick en runda med de små barnen och hundarna - min kropp känner sig trött. Jag har jobbat. Och varje gång efter ett lov, så känns det som om dt var igår jag var där. Och ångesten är större när jag har varit ledig länge, än efter endast en helg. Men det är ju roligt när jag är där. Även om jag alltid tror att det ska vara annorlunda  att eleverna ska vara utvilade, fulla av energi att vilja lära sig en massa saker, arbeta, fokusera... och alltid blir det samma antiklimax...

Imogon kväll väntar mat och teater med jobbet.

Hittade den här listan - helt oviktig, men ändå...

Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord!
1. Vad heter du; Lisa
2. Ett ord på fyra bokstäver: Leva
3. Flicknamn; Leia
4. Pojknamn: Linus
5. Yrke : lärare
6. Färg : lila
7. Klädesplagg: luva
8. Mat: lammstek
9. Sak i badrummet:  lampa
10. Plats / Stad; lammhult
11. En orsak att vara sen: lathet. Giltlig?
12. Något man skriker: låt mig va!
13. Film:  Livet är en schlager
14. Något man dricker: latte
15. Artist: Lundell
16. Djur:  leopard
17. Gatunamn: Ljungsåkravägen
18. Bil:  lada
19. Sång: Lycklig, lycklig
20. Aktivitet med mer än en deltagare: lydnad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback