10/1; kurslördag

Jag skrev nog inte igår att det var Sofie Åkerberg som jag skulle gå kurs för... Mina förväntningar inför helgen, har jag nog skrivit tidigare, är att få fokusera på träning en hel helg. Varje träningspass vi gör - gör att vi kommer varandra lite närmare, förstår varandra lite bättre. Vi har inget moment som känns övermäktigt, eller som vi kört fast i... men att få träna, fokusera och komma igång är roligt! Och precis som jag trodde, var det inga överraskningar idag - inga ahaupplevelser - i så fall var det att det gick bättre över lag genom hela programmet idag! Friaföljet finslipas, jag ska sakta ner lite (det har folk sagt i 15 år nu... hittills har jag svårt att göra det, kanske när jag blir gammal och stel...), inkallningen var riktigt hyfsad idag, liksom framåtsändandet som bara behövdes en extra uppmaning att sakta ner. Hoppet satt hon kvar på - och det blev ett dubbelkommando, men senare på dagen gick det bra. Krypet gick bra. Skallet mycket bättre än vad det brukar.. Ja, hon eller vi - var duktiga!
Det var duktiga deltagare. En trevlig kurs. Det är ju roligt att gå kurs! Få ta del av andra träning - försöka lösa problem. Peppa varandra. Se folk, och hundar, som blir glada, när det blir rätt. Försöka peppa dem som blir ledsna - de som ser förhoppningarna om att lyckas slås i spillror av olika anledningar - jag minns dem från många kurser jag har gått på. Hur tårarna stiger i ögonen, när man inte får till det... Man bryter ihop, blottar sig - och kommer igen. Visar dem! Det kan bara bli bättre!
Imorgon är det en ny kursdag. Klara är på kalas, ska sova över - om hon vågar. Hon har velat fram och tillbaka. Linus trodde jag skulle gå och lägga sig för en stund sedan, jag gick upp med honom, men han ville vara inne på Ks rum. Tillslut ville jag gå ner, och sa att nu går jag ner, godnatt... Efter en stund gick Anders upp och tittade - då hade en lagt sig i sängen efter att ha stängt rummet. Nu börjar vår lille kille bli stor! 3 år på torsdag!
Ha en bra fortsatt helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback