18/1; söndag

Ja, nu börjar helgen ta slut, likaså alla kalas. i har firat fyra dagar nu! Och Linus har visat att han är en semmelkille. Idag slängde han i sig sex stycken - visserligen små, men ändå! Undra om det beror på att jag stod och vispade grädde till semmelkalas när vattnet gick? Jag kom ihåg känslan än idag. Jag och K hade varit på Sammarkand - sprungit runt i alla affärer och vis av erfarenhet visste jag när jag vaknade på morgonen att "det blir ingen bebbe idag heller" - men K hade jag ju haft värkar i ca två dygn innan vi ens åkte in... När vi sprang ut och in i affärerna så minns jag att det liksom "läste sig" hela tiden i bäckenet. Men jag reflekterade inte över det så mycken... och la inge värdering i det. När vi kom hem vilade jag några minuter på sängen, innan jag började vispa grädde... Jag kände att det inte kändes som det brukade och jag hörde ett "knäpp", och tänkte gå till trappan och på skoj skrika till Anders att det kanske var något på gång ändå, fast jag kunde för min värld inte tro det. Det var ju inte så här det skulle börja... Och precis när jag skrek till Anders, så går vattnet och in genom dörren kommer trebarnsfamiljen Winninge... De undrar om de ska åka igen, "nejdå det komemr ta lånnnng tid..." sa jag. Efter en liten stund vid fikabordet säger Hanne "du vet väl att det är ca två eller tre minuter mellan värkarna?", "ska du inte ringa till förlossningen?", "har du packat väskan" - "ja" säger Anders och hämtar en tom väska... Förlossningen vill att vi ska komma in direkt, mamma rings in, fikat avslutas abdrupt, och vi kör mot förlossningen och typ tre timmar senare är lillsemlan född!
Idag har familjen Owesson och Gransvik/Wolgast varit här. Igår var vi hos Linda - grattis Linda - och i fredags hade vi kalas med lite släktingar + Sandra/Eric och Åkesson/Carlsson. Trevliga dagar!>br/> Igår hann i dessutom med hundträning - Anders körde sök och jag spår. Stimma gjorde ett perfekt, långt spår! Jag känner mig så säker - alla pinnar och bra upptag! Hon är en stjärna! På eftermiddag spelade Anders innebandymatch. De förlorade - trots att Linus och jag tittade på.
Hopaps att ni har haft en bra helg och så önskar jag er en Trevlig vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback