19/1; måndag

Vad kul det är att höra ifrån folk som man känner, men som man inte träffar varje dag, och som man inte tänker på varje dag - men som man har delat så mycket mer, i ur och skur, gråtit och skrattat tillsammans med i många dagar. Idag tänker jag på Christina som lämnade en signatur på bloggen - delade med sig av sin vardag, fick mig att minnas tiden i Halmstad. När jag cyklade till jobbet, genom staden, en stad som jag älskade - men som jag tror att jag visste hela tiden att jag skulle lämna igen. Jag älskade jobbet, kollegorna i arbetslaget, atmosfären. Där fick vi vårt första barn. Där växte vi. Där levde vi i några år. Där var vårt liv. Tack Christina för dina ord som fick mig att minnas!

Idag är det den mest deprimerade dagen genom tiderna enligt en
expert, hörde jag på radion när jag körde hem... Jag började genast fundera på om den varit deprimerade, såklart. Ja, kanske... Det kanske är som experten säger att jag är deppig? Ont i visdomstanden, regn, jobb, ont i en fot, en hand som domnar... "Det kalla vädret, bleknande minnen av julledigheten och brutna nyårslöften är några av skälen till att den här tiden på året känns ledsam. Men effekten av den dåliga världsekonomin gör det här året värre än någonsin" - menar experten. "Vintervädret, krediträkningar från julhandeln, brutna nyårslöften, rädsla att förlora jobbet, stigande skulder och kollapsade huspriser kan göra det här till ett tufft år för många..." Ja, kanske - det var nästan så jag började gå på det... Men när jag tänkte efter en gång till - så har det inte varit en deppig dag! Vädret har visserligen inte varit så jätteroligt, jag har inte handlat på kredit - visserligen fick vi en räkning på taket, men dagen/livet blev inte så mycket sämre för det - nyårslöftena var inte så många, om det nu fanns några alls så de har jag inte direkt brutit, jag är inte så väldigt rädd för att förlora jobbet i nuläget, och skulderna är nog som de är... Nä, orden om den deppigaste dagen får inte slå ner känslan i mig av att det faktiskt är en hyfsad måndag! ag har haft en rättså trevlig dag på jobbet, lyckats fixa ett par saker som jag inte trodde jag kunde, haft bra lektioner, sluppit en lektion, fått massage (av en stol), suttit i möte, gått en promenad med hundarna och Linus (i regn), tränat hundarna (blev irriterad på Stimma som lät när jag la ner och satte henne, men hon gjorde ett riktigt fint fritt följ), ett bubbelbad med Linus, tittar på idrottsgalan... Dagen kunde varit sämre! Och om detta var den deppigaste dagen - så är jag bara glad! Då blir det bra dagar framöver! Vill tro! Det vill gärna bli bra!
Gör gärna som Christina - lämna ett litet avtryck, förgyll min dag, få mig att minnas mina vänner från nu och förr.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Hej!

Jag lämnar ett litet avtryck och hoppas på många soliga roliga dagar i ditt liv!

Kramisar Veronica

2009-01-22 @ 15:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback