9/1; fredag

Fredag i hela kroppen. Tur att det bara var tre jobbdagar den här veckan!
Hela helgen ska jag gå på lydnadskurs! Det var länge sedan jag gick kurs! Men när man tänker tillbaka så har man gått mycket kurser - för
Cima, Anders och Annika, Memea, Anna-Lena, Anders K, Eva, Nina och Kenth Svartberg, Pigge... och en massa andra. Samtidigt har vi haft en massa kurser. Agility på olika nivåer, och lydnadskurser, framför allt tävlingskurser. Jag har hållt i instruktörutbildningar. Men som sagt, det var länge sedan jag både gick kur och höll kurs - förutom en liten kurs för tokiga schnauzar i höstas.
Nu tittar vi på Let´s dance. Klara har längtat hela dagen!
Vi har varit i stallet hos lilla Zeine - Klara red en runda, men det var halt på vägarna. All snö är borta nu - den försvann i natt. Synd.
Igår var det Gardells "De halvt dolda" - en synnerligen tragisk serie om de levande och de döda... Jag kände med alla. Pojken som kände sig så skyldig eftersom han såg när hans mamma gick genom isen (jag kommer alltid ångra mig att vi inte sökte hjälp på kvällen när vi hämtade hem mamma, det kommer alltid finnas ett Om, och jag har svårt att förlåta mig själv...), och jag led med den gamla damen som tittade i sin telefonbok och insåg att alla kompisar var döda (jag har dåligt samvete för att jag inte ägnar mormor mer tid... jag vet att henne timglas snart har runnit ut, och ändå får jag inte ihop mer tid... jag vet att hon tittar på väggarna och rullar tummarna, men jag vet inte vad jag ska erbjuda...), det gjorde ont i mig när n kvinna fick missfall (jag kan minnas känslan, hur ont det gjorde i kropp och själ...)...
Jag önskar er en trevlig helg! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback