Nyårsdagen 2009

Ett nytt år, med pulkaåkning, skidor, fika med vänner och sedan hemfärd och skridskoåkning på en blank sjö med sol på himlen. Det som kunde varit bättre är att jag har ont en visdomstand. Men en härlig dag kan inte ens en tand ta udden av.
Nu en summering av 2008 - vad kommer jag egentligen ihåg?:
- Obama väljs till president i USA.
- En liten flicka, Engla, mördas, och Anders Eklund döms för mordet.
- En tyska dödar två små barn och försöker även döda mamman.
- OS - som inte var någon hit för Sverige. Kallur trillar på första häcken, Kluft la av sjukampen och klarade inte konkurrensen i längdhoppet. Ara förlorar en guldmedalj och slänger den medalj han fick.v - En kvinna gör om sig till en man och blir gravid.Ett nytt år, med pulkaåkning, skidor, fika med vänner och sedan hemfärd och skridskoåkning på en blank sjö med sol på himlen. Det som kunde varit bättre är att jag har ont en visdomstand. Men en härlig dag kan inte ens en tand ta udden av.
Nu en summering av 2008 - vad kommer jag egentligen ihåg?:
- Obama väljs till president i USA.
- En liten flicka, Engla, mördas, och Anders Eklund döms för mordet.
- En tyska dödar två små barn och försöker även döda mamman.
- OS - som inte var någon hit för Sverige. Kallur trillar på första häcken, Kluft la av sjukampen och klarade inte konkurrensen i längdhoppet. Ara förlorar en guldmedalj och slänger den medalj han fick.
- En kvinna gör om sig till en man och blir gravid.
- EM i fotboll.
- Och så klimathotet och ekonomin som plötsligt försämrades över hela klotet.
Nä, jag minns nog inte så mycket...
Och det jag minns från mitt eget liv är jobb, och så träffar med vänner, resor, ofta det man har gjort tillsammans med andra och det är ju fascinerande eftersom jag trivs så bra hemma, men mest minns det jag har gjort borta...
2009 hoppas jag blir ett år fullt av kärlek. Glädje. Liv. Att orka leva här och Nu. Vara närvarande där jag är. Fånga dagen.
Och jag hoppas att mina vänner får ett bra år - med mycket kärlek och lycka! - EM i fotboll.v - Och så klimathotet och ekonomin som plötsligt försämrades över hela klotet.
Nä, jag minns nog inte så mycket...
Och det jag minns från mitt eget liv är jobb, och så träffar med vänner, resor, ofta det man har gjort tillsammans med andra och det är ju fascinerande eftersom jag trivs så bra hemma, men mest minns det jag har gjort borta...
2009 hoppas jag blir ett år fullt av kärlek. Glädje. Liv. Att orka leva här och Nu. Vara närvarande där jag är. Fånga dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback