29/1; fredag

Fredag. Smaka på ordet - underbart. Känner mig lite överkörd från vissa på jobbet (de får mig att bli pestig och lite av en bitterfitta, innan jag rycker tag i mig själv och skrattar istället...), har ont i ett finger som jag skar sönder igår, tycker synd om Keno som fortsätter och halta (han har fått tid hos veterinär på tisdag) men är nog mest glad över Limpans humör och framsteg - (idag var han på ögon - han skelar mer nu och det blir lappträning tre timmar varje dag i fortsättningen. Anders gick dessutom in på öron och de var snälla och flexibla och tittade i öronen som han har klagat lite över. Och mycket riktigt så satt ett rör fel och fick plockas ut) han vill, han kan, han snackar, han ledde hästen idag och går gärna till dagis... Nu blir det fredagsmys. Anders ska på hockey.
Grattis i efterskott till Marianne! Och trevlig helg till er alla.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Vi visade en jättebra film om härskartekniker för eleverna i fredags. Där fick de strategier när man blir överkörd:

1. Tala om hur du tycker att personen gör (tex jag tycker att du inte lyssnar på mig)

2. Säg hur du känner (då blir jag ledsen)

3. Säg vad du vill att personen ska göra istället (Försök att lyssna på mig så mår jag mycket bättre)



Kramisar

2010-01-30 @ 19:35:55
Postat av: Veronica

Glömde skriva att det var ifrån mig :-)

2010-01-31 @ 07:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback