31/1; söndag

En ganska långsam söndag är snart slut. En helg har återigen gått alldeles för fort. Igår var det full fart. Vi var i hanaslöv och åkte slalom - Klara var jätteduktig och klarade liften, hon lärde sig att stanna och svänga och tyckte att det var jätteroligt! Jag fick inte på min pjäxa, på min onda Lionfishfot, men efter att ha gett upp och fikat så testade jag igen, och då gick det så det blev ett par åk för mig oxå! Linus ville varken åka skidor eller pulka - han var rättså grinig från och till... Vi är i en slags brytpunkt, kanske. Linus utvecklas, lär sig - han är inte stor, inte liten. Det växlar snabbt. Och om han inte är förberedd, eller om vi inte är på humör så förstår vi inte alltid varandra. Ibland vill vi att han ska vara stor, klara saker själv, och ibland är det enklare om han är liten, utan att ifrågasätta... Det är inte lätt att vara barn! Men hur som helt hade vi en mysig dag. Sedan handlade vi lite och åkte på innebandymatch (Anders lag förlorade) innan grannarna kom på besök (lammsteken satte vi i ugnen innan vi åkte på förmiddagen).
Om dagen igår bjöd på massa aktiviteter, så ar det en lugnare dag idag. Vi har pysslat lite, bakat lite chokladbollar, Agnes och K har lekt och så fick vi semlor hos Eric och Sandra. Och så har jag läst om Haitis folk, om våldtagna 5åringar, om cancersjuka människor mitt i livet, om missfall... och jag tar människorna som mår dåligt till mitt hjärta. Du bor i mitt hjärta när du är ledsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback