13/4; onsdag

Usch - känner mig inte i form ikväll. Våren känns mest som höst - även om sjön ligger spegelblank. Känner mig lite trött och tjurig. Och egentligen började det nog redan på dagis på morgonen... Jag/de kan inte hitta Linus tunna, röda flis. Men jag hittade en massa andra saker i lådan - trots att de är märkta! Kan de inte hjälpa barnen lite - måste de lägga allt i en salig röra? Det är svårt att veta vad man har på dagis, när saker är borta nästa dag... Ska jag ta med mig nytt varje dag? Framför allt när man inte är samma som hämtar och lämnar alltid. Linus vinterskor är nog oxå på rymmen... Ikväll var jag till och med en runda i gympasalen och letade... Linus fick cykla med mig och hundarna en runda. Jag trotsade de obehagliga ilningarna i underlivet och benen - bebben trycker verkligen på... Och idag har det vid flera tillfällen känts omöjligt att fortsätta gå pga sammandragningar och ilningar. Det har varit en lång dag på jobbet - med X som ska sättas, tråkig konferens och lektioner och provrättningar i en strid ström av händelser. Farmor och farfar fick hämta barnen eftersom dagis stängde redan vid 16 - tack för det! Anders är i Köpenhamn. Och även om jag verkligen inte tror att bebben tänker komma tidigare, så är det sådär kul att ha en massa sammandragningar när han inte är hemma. Fast å andra sidan är jag rättså övertygad om att jag kan fixa det själv - det känns mest tråkigt att han inte får vara med om det, om det skulle hända när han är långt borta. Nä, det får bli en stillsam kväll med TV:n som bästa vän. Imorgon är en ny dag. Nya möjligheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback