12/6; söndag

Jag är tacksam...
... över solen som tittar fram...
... över att ha hunnit sitta i den en stund och läsa en bok i lugn och ro...
... över att ha en fin familj...
... idag fick Anders och jag frukost på sängen av Klara och Linus...
... över att ha fått hjälp i veckan av farmor och farfar som bakat bullar och klippt gräs...
... över fina vänner som har fått mig att skratta - igår var Owesson här, och vänner som har passat Stimma som löper (tack till både Helen med familj och Sandra och Eric!)...
... över att snart vara i stallet igen - om en liten stund ska jag åka för att titta på träning...
... över min lekfulla man som får mig att vilja vara barn igen - spela tennis när andra vuxna rensar ogräs och städar... Och igår överträffade vi oss själva när vi packade in oss i den Lilla bilen, med tre ungar, en stor tub gas, vagn och en termos kaffe efter att ha försovit oss (vi vaknade 40 minuter innan ridningen började) - och åkte till Klaras ridning - bara för att vi kan, och vill...
... över att Hiho klarade rundan i tisdags med bara en nästan-kollaps - jag såg mig själv bära Sigge och stoppa Hiho i vagnen. Han piggnade till efter en lång stund och kunde tillslut dricka och andas normalt...
... över att Sigge växer som han ska - i fredags vägde han 5660g och var 59cm lång!...
... över att barnen har kompisar - just nu är de hos Jönsson och leker, och Anders (mitt stora barn) spelar tennis med Henke...
... över Livet - som trots små förkylningar (som även drabbat Sigge några månader för tidigt enligt mig) och felplacerade pengar och en något trång bil bjuder på... Liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback