25/10; tisdag

Idag är en dag när jag kanske inte skulle stigit upp, när jag inte är värd att kallas mamma - eller åtminstone en bra mamma... Fast, ändå... Jag har lyckats få iväg Klara till skolan, Linus till dagis, Sigge och jag var på BVCgruppfika (även om Sigge sov under Hela besöket i bilen.... 9-12.30), tagit mig hem till Klara kom från skolan, hämtat Linus, fått fram mellanmål, åkt till stallet så att barnen fick rida, badat med dem alla i badkaret, stekt pannkakor, tittat på TV tillsammans, hjälpt Klara med läxan (på tok för sent för att vara den pedagogiska hjälpande handen), lagt alla tre barnen... Men det Känns Inte som en bra mammadag - irritationen ligger under (och stundtals över) ytan - jag blev sur på musen som inte funkade på morgonen (visst kunde jag använda ipaden eller telefonen - men det handlade inte om det... - jag lyckades efter många omstarter få igång musen), jag orkade inte riktigt med alla tusen frågor och högljudda lekljud. Jag har känt mig trött och velat sätta mg med boken som jag hämtade på biblioteket, men som jag nu inser att jag nog är för trött för att börja läsa... Mest av allt beror nog irritationen och inteorkakänslan på att Anders är i Köpenhamn till torsdag (och för lite mat)... Men imorgon ska dagen börja med en ridtur (efter att vi ska bli väckta av grävare! för start av vår utbyggnad) - farmor och farfar ska passa killarna. Kanske, förhoppningsvis, kommer livsgnistan tillbaka då! Det är nog lika bra att ta ett knäckebröd och sedan krypa ner under täcket! Somna och vakna - piggare, gladare. Som en trevligare människa - en bättre mamma.

Kommentarer
Postat av: Linda O

Känner igen känslan. Tror vi behöver en kaffe snart. Mitt klätterbarn sitter inte still i matstolen längre så mitt vattenhål, Askelycken, fungerar inte riktigt bra längre. Kram från en mamma som också tycker det är för mycket ljud titt som tätt.

2011-10-26 @ 11:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback