em

Jag vann - eller åtminstone några deltävlingar. Jag har badat hundarna. jag har busat med Sigge och jag kommer åka till stallet!
Vi har precis klarat av eftermiddagsfikan. Klara skulle visa hur Sigge gjorde igår genom att sula iväg en bok. Det blev ett hål i väggen... Jag är ju kvickilsk och visar lätt känslor. Klara bet ihop, men jag såg hur ledsen hon blev. Jag kramade om henne - hon började gråta. Hon vill ju inte göra fel... Jag tänkte på en text jag läste förra veckan som kallades
"när du skäller på mig mamma är det svårt för mig att älska mig själv". På min dotter, liksom Petra Krantz dotter, så är detta så tydligt. Hon vill vara duktig. Hon vill vara älskad. Jag tror verkligen att när vi föräldrar skäller på henne/barnen så blir det svårare för henne/barnen att älska sig själva. Och hon blir ju väldigt ledsen om vi blir arga på de andra barnen eller på hundarna oxå. Hon blir ledsen när någon annan är ledsen. När jag skäller på henne, har hon svårare för att älska sig själv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback