1 juni; fredag

En fredag efter en dålig natt... det började med att axeln hoppade ur led - det gör den ofta, men den satte sig hårt, jag fattar liksom ingenting i mitt dvaltillstånd, det gör bara ont... och sedan är det svårt att ligga på ett sätt som inte gör ont. Sedan vakande Sigge, och då hade jag svårt att somna om. Tankarna började mala om allt och inget. På morgonen välte Linus ut kaffebönor, många... mycket... och det gör väl inte så mycket, det är ju bara att dammsuga... men när han säger att det "hände av sig själv", då blir jag så irriterad. Gör fel, gör misstag - men stå för dem. Ljug inte. Ikväll ska Anders på jobbfest. Jag hoppas att han får riktigt roligt. Men redan saknar jag honom. Mer än jag förstår när han är hemma. Min vän, min make, min bättre hälft, min äkta hälft... Utan honom är jag halv. Han har funnits i mitt liv, i mer än mitt halva liv. Många gånger vet han mer om mig än vad jag själv vet. Ja - han är verkligen min bättre hälft!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback