13/6; onsdag

Idag är det hemmadag för Linus. Imorgon är hans sista dag på dagis - för alltid. Vi har gått en promenad, fikat, och så har han fått åka buss - skolbuss, bara för att han frågade chauffören och hon var snäll och lät honom åka. Vi har hämtat grannbarnen och Klara har kommit hem från övernattning med klassen. Det har varit en mysig dag - men jag känner ändå en viss irritation - över tre ord Linus sa till en kompis på dagis - han sa att den andre killen skulle slå Sigge.... Jag vet att Linus inte menade det - jag vet att killen många gånger har slagit Linus, kanske var det ett sätt att slippa själv? Men jag blev så ledsen. Han älskar sin lillebror och är så¨rädd om honom. Men jag känner irritationen växa. Jag känner mig trött. Jag vet att barn säger saker de inte menar - men igår var det även en vuxen som inte tänkte sig för... Jag är trött på ord som bara kommer... För okänsla i fel situation, ord som sägs och som sårar. Igår var det en vuxen i beroendeställning som pratade utan att tänka. Idag ringde hon och förklarade. Jag är känslig för ord just nu... Och jag vet att det beror, delvis på för mycket hemmararbete, för lite utmaningar - för lite egentid, för lite prat med  vuxna, för lite ridning, för lite sol och enkla dagar med bad och fika i det gröna? Det känns som gungfly under fötterna, minor att passera. Manövrera runt. Jag hör låten... Nynnar med. Fixar fika. Laddar för Klaras fotbollsmatch ikväll. Andas. Väntar på solen... klättrar upp - och faller ner... Försöker dra streck. Komma undan. Komma runt. Vägrar ge upp... Försöker manövrera runt monsterna...

Jag bygger, bygger upp
O du river, river ner
Du gör mig så lack
Du vägrar ge upp

Börjar klättra, klättrar upp

O du drar mig, drar mig ner
Vi måste ta ett snack
Hör upp, du måste flytta på dig

Flytta, flytta, flytta, flytta, flytta, flytta, flytta, flytta,

flytta, flytta, flytta, flytta
Du måste flytta på dig

Saningen är, jag är som du

Sanningen ser, du fucka ur
Låter såhär, du måste flytta på dig

Inget du sa, var någonting bra

Inget du var, ville jag va
Ingenting alls
Du måste flytta på dig

Jag hörde var du sa, bakom ryggen var du svag

Och hela världen sa

Jag bygger, bygger upp

O du river, river ner
Du gör mig så lack
Du vägrar ge upp

Börjar klättra, klättrar upp

O du drar mig, drar mig ner
Vi måste ta ett snack
Hör upp, du måste flytta på dig

Flytta, flytta, flytta, flytta, flytta, flytta, flytta, flytta, flytta,

flytta, flytta, flytta
Du måste flytta på dig

Följer med in, följer med ut

Följer mig dit, följer mig runt
Vad vill du ha
Du måste flytta på dig

Slösa min tid, släpp mig fri

Vi är passé, fattar du de
Köra igen

Du måste flytta på dig


Jag hörde var du sa, bakom ryggen var du svag

Och hela världen sa

Jag bygger, bygger upp

o du river, river ner
Du gör mig så lack
Du vägrar ge upp

Börjar klättra, klättrar upp

O du drar mig, drar mig ner
Vi måste ta ett snack
Hör upp, du måste flytta på dig

Dom säger att det bara är saker som man ser

Men jag vill veta, måste veta mycket mer
Ja bakom molnen skymtar mer än horisonten
Psyket det är komplex med alla sina monster

Dom säger att det bara är saker som man ser

Men jag vill veta, måste veta mycket mer
Ja bakom molnen skymtar mer än horisonten
Psyket det är komplex med alla sina monster

Och hela världen sa


Jag bygger, bygger upp

O du river, river ner
Du gör mig så lack
Du vägrar ge upp

Börjar klättra, klättrar upp

O du drar mig, drar mig ner
Vi måste ta ett snack
Hör upp, du måste flytta på dig

Jag bygger, bygger upp

O du river, river ner
Du gör mig så lack
Du vägrar ge upp

Börjar klättra, klättrar upp

O du drar mig, drar mig ner
Vi måste ta ett snack
Hör upp, du måste flytta på dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback