17/6; söndag

Det blir ett snabbt inlägg från höften... Idag var det dags för ny distansrittsstart. Nu på Persikan. Hon var så lugn före start, men sedan flög djävulen(?) i henne - hon stegrade sig, bockade och brallade bland alla stenar som gömde sig i gräset. En gång stegrade hon sig under ett träd så jag fick en gren i huvudet och hörde ett knak i nacken - en lätt huvudvärk har jag haft resten av dagen... Huvudvärken kan också bero på att vi blev uteslutna efter 34km pga att pulsen inte gick ner... En besvikelse. Hon gick riktigt bra efter de tre första obehagliga kilometerna - jag brukar inte vara rädd och beredd att ge upp, men idag kändes det nära - men jag höll i och tog mig igenom, och hon skötte sig, närapå, exemplariskt efter ett tag... Vi tog det hyfsat lugnt och skrittade in i grinden eftersom en av de andra hästarna var så trött... Nu undrar jag mest om jag kunde gjort något annorlunda? Känner att jag inte riktigt förvaltade chansen... De andra två från Tillmans stall klarade sig igenom.Liksom Anna med nya 5an och rutinerade Amigo och Yvonne. Grattis till dem! Och grattis till Anne från stallet som red sin egen pålle för dagen, 80km, och kom 3:a(?) och fick bc. Och till Esther som kom 2:a på 50km tävling efter en spurt på gamle godingen Ethral! Tack till Tillmans för lån av häst - även om ritten blev för kort och resultatet inte var det vi önskade - en erfarenhet rikare blev jag i alla fall, och till Anders och fina Frida som hjälpte mig under ritten! Bättre hinknissar kan man nog inte ha?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback