6/6; onsdag

En ledig dag - med ridtur tillsammans med 4 glada tjejer på pigga hästar. Med shopingtur med älskade familjen och sedan fortsatte vi med skattletning och fika. Ikväll har jag fixat pållarna och Anders har spelat tennis. Vi har haft en skön, ledig dag - men med inslag av bryt. Korta, intensiva - nedbrytande bryt...
Hur gör man när man inte orkar höra fler ord? När man inte orkar förklara en gång till? Hur gör man när man vill kapitulera och ge sig av? Säga upp sig som mamma på stående fot? Hur gör man för att ta tillbaka ord som sårar? Hur gör man för att vara den vuxna - den bra? Hur gör man när man inte orkar höra mer gnäll och fler frågor? Ett sätt är, kanske, att sätta sig i bilen, skrika högt att nu får du vara tyst till du säger något som är roligt att höra - sedan höja musiken så högt så att man vill hålla för öronen (och barnet gör det). Sedan - när man har lugnat sig, pysslat med pållarna och fått hjälp av den högt älskade sonen, krama densamme hårt och länge. Viska ord, förklara ord.
Jag är inte alltid stolt över mig själv. Jag försöker göra det bästa - men ibland blir måttet rågat, och tålamodet tar helt enkelt slut. Då skriker jag för högt. Jag skulle så gärna vilja ha ett facit. Men ingen kan vara en bättre mamma åt mina barn - än jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback