lite till...

Jag kan inte sätta fingret på känslan. Känslan som säger att min mammaledighet är över för den här gången. Jag är inte riktigt färdig med den. Jag är inte riktigt beredd. Jag visste att dagen skulle komma. Jag visste att de stora barnen loggar ut idag 13.30 och kommer hem med kassar av smutskläder, gummistövlar, böcker och teckningar. Var tog dagarna vägen med Sigge? Min bebis. Mina sköna dagar med oändligt slut. Att ha tid med de stora barnen när de kommer hem - hinna fråga och undra. Finnas där för dem. Vara. I nuet. Hinna rida - för att jag ändå har hunnit träffa barnen. Nu väntar ett sommarlov - med lediga dagar att fylla för fyra eller fem personer. Magar som ska fyllas. Frukost, lunch. Middag. Och däremellan fika. Rodda och hitta på. Gnälla och tjata. Medla och skratta. Myggbett och ormar. Så välkommen sommar! Jag har längtat efter ljumma kvällar/nätter, fågelkvitter, blommande rabatter, rabarber, jordgubbar och sol! Gemenskap med familj och vänner. Ridturer i T-shirts i solnedgångar, i arla morgonstund. Smultron i vägkanten. Sjö och hav. Bad. Kanske är jag beredd imorgon när jag har fått höra Idas sommarvisa, Den blomstertid nu kommer och Nu grönskar det - imorgon när sommarlovet börjar och sommaren tar över höstkänslan! Jag hoppas det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback