2/8; söndag

Bröllopet var fint! Roligt. Vackert. 


Två timmars sömn, och två timmars vila innan 80km på dackeritten med fina nonan. Första slingan gick perfekt. Bra flyt. 


Bra början på andra sträckan - till tappsko. Hovslagaren fick rycka ut. 

Fyra ryttare passerade mig. Och Jenny och blyte seglade iväg på egna vingar i fortsatt, och nu ensam ledning. Vi kämpade på. Ömsom irriterad, ömsom frustrerad, ömsom sugen på att kasta in handduken - en känsla av att loppet var kört, ömsom full av fighting spirit. En halt på banan. En åkte ut, två gick vi om i grind. Nu tvåa inför sista sträckan. 15 minuter efter Jenny. Baron tragglade på. Jag sjöng. Gott hopp. Tog in. Och kom in ca 5 minuter efter Jenny. Min kropp höll. Och barons. Det räckte till en andra plats och best condition! Tack till groomar, hästägare, hovslagare, barnpassare, hundpassare, funktionärer, alla som hjälpt mig...! 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback