30/8; söndag

Vi höll på att bli sena. Jag hörde mig själva tjata på Sigge att äta fortare och undra varför han inte hade klätt på sig... Precis som om det går fortare för att jag tjatar. Det blir snarare tvärtom. Knutar. Trassligt. För då måste vi ju diskutera oxå. Filen åts upp. Kläder fick han på sig. Tänderna blev borstade och mackan fick sparas. Och vi rullade in till Yvonne för planering inför nästa helg - 12 mil med Baron/yvonne - tre minuter efter utsatt tid... Good enough för de flesta - ett misslyckande för mig... Fotbollsmatch för Klara... 0-0 mot Linneryd... En galopptur på Baron. Där jag höll på att rida vilse i hemmaskogen för att de hade börjat skövla... Men sen, ser jag vägen. Hemmavägen. Fika med farmor och farfar som var snälla och passade barnen medan jag red... Och så kom Sigges vän Helga. Lite städning och matlagning, tvättning... Och så är dagen slut... Vips - helgen är över. Ekorrhjulet snurrar. Pusslet ska läggas.
Jag läser om klubbkompisen som vann SM-guld i rapport. Respekt.
Och jag önskar att dygnet hade fler timmar. Att jag kunde låta bli att tjata där det ändå inte leder till något bättre - många gånger handlar det om, och faller tillbaka på, en dålig planering från min sida. Jag måste lära mig, och tillåta mig, att good enough, faktiskt kan vara tillräckligt. Jag måste se vad jag har gjort - och sluta hänga upp mig på det jag inte har gjort. Sluta ha dåligt samvete för att jag inte t.ex. hann måla i stallet i helgen. Jag hann ändå mycket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback