6/8; torsdag

Om två timmar börjar jag jobba. Semestern är slut. Mailen börjar trilla in - kan du styra upp den förmiddagen, ta kontakt med den föräldern, och så alla tips från mig själv som jag samlar på mig. Jag vill tänka tioobaka - samla på mig de fina ögonblicken sm jag ska leva på alla kalla höstkvällar. Reflektion och utvärdering av sommaren - då man minns glada fotbollsmatcher, brygghäng, spelhåla, ridturer och framgångsrika tävlingar... Det är inte svårt att minnas. Men mest vill jag se framåt nu. Vart ska vi? Hur ser vägen ut? Hur vill jag att vägen ska se ut? Vilka kommer jag att möta? Vad ska jag utveckla hos mig själv? Hos mina elever? Vad är viktigt? Jag vill se framåt. Jag vill vara nyfiken. Jag vill vara med. Hur ska vi få alla elever att vara med? Alla elever att vara välkomna. Alla elever aktiva. Alla elever att utvecklas... Hur ska vi få deras nyfikenhet att fortsätta brinna - de flesta ser ändå fram mot skolan nu i augusti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback