Hmmm...

Att vara den som förmedlar till mig - efter att ha kört in till stan - att man inte får göra en nyckel utan att ha en blå plastnyckel med sig - som jag dessutom aldrig har sett - är nog inte så trevligt. Jag är liksom inte rätt kvinna på rätt plats i det ögonblicket. Jag är inte bra på att hantera sån information. Måste vi byta lås? Killen rycker på axlarna. Jag kokar. Det är regler. Säkert väldigt bra regler ibland. Just idag kändes de väldigt dåliga. Jag vill göra två nycklar till mitt eget hus.
Efter en stund drar jag mig till minnes att barnen har lekt med en grön plastnyckel - den är ju inte blå, men kan det vara den? Jag har ingen aning. Men någon blå har jag aldrig sett. Och för den delen - den gröna har jag ingen aning om var den är heller. Även om jag har sett den åtskilda gånger de senaste åren - så går den inte att finna just idag. När, jag är inte bra på sån information - jag blir ju manisk. Kan leta ihjäl mig. Det är inte en nål i en höstack - men det är en nyckel i ett hus, som kanske är släng för länge sen, som kanske inte ens är rätt nyckel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback