1 januari 2016

2015... till handlingarna. Vad minns vi? Terrorattacker i Paris, i Tunisien, i Libanon... IS härjar. SM-guld till lakers! En ung kvinna som mördades i sommaridyllen - jag hörde det när jag hämtade Anders från en jobbfest. Vi fick se bilder på båtflyktningar - en död treårig pojke på en strand. Flygplanskrasher. Måns Zelmerlöws Eurovisionvinst. Carl Philip och Sofia Hellqvist gifte sig. Skolattacken i Trollhättan. Klimatmöte i Paris. SD får allt starkare fäste i Sverige.
När vi åkt till Getamåla igår för att fira in det nya året sammanfattades familjens höjdpunkter - vi var överens om att det hade varit ett bra år. Kläppen. Högstadiestart. Sigge lärde sig cykla! Serievinst i fotbollen för Klaras lag. Två åttamilare för mig. Sigge fick börja på innebandy. Härliga dagar på Ekö. I Göteborg. Och Stockholm. På Astrid lindgrens värld. Linus började i ny klass. ...
Det finns mycket att minnas. Och det finns mycket att se fram emot. Det finns en del att göra bättre. Jag hoppas - från djupet av mitt hjärta - att vi alla får ett fint 2016. Där man finner och skapar den kraft man behöver när man ställs för olika utmaningar. Att vi hittar andningshål som får oss att må bra - som gör att vi orkar lite till. Jag hoppas att vi kan komma dit vi vill - att benen bär oss, ryggen får stå rak - att andetagen får bli lugna. Att vi hittar strategier för att bli ett bättre jag - för oss själva och därmed för andra. Att vi kan känna trygghet. Att hjärtslagen sprider kärlek, liv och glädje. Att vi kan leva i sanning med oss själva och andra. Att vi kan fylla våra dagar av liv och närvaro. Att 2016 blir ett bra år - för oss alla.
Tro. Hopp. Kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback