12/1; tisdag

Dunk. Dunk. Den eviga huvudvärk. Huvudvärk när jag vaknar. Huvudvärk när jag äter frukost. Huvudvärk efter en, två och tre migräntabletter, efter lunch, på kvällen... Sådär ont så att jag knappt kan prata stundtals - det känns som om jag sluddrar, och så fort jag stiger lite fel, halkar i snöblasket så sticker det som knivar i huvudet... Känner att jag spänner käkarna. Vet att det är bättre att le... I natt hade jag gnisslat tänder. Höna eller ägg? Dag efter dag... Nu börjar det bli många dagar. Alltför många. Vad beror det på? Jag sover. Jag äter. Jag har det bra. Bra morgnar. Bra på jobbet - även om det finns en känsla av att inte vara ikapp ännu... Ingen längre framförhållning. Och dessutom är det svårt att tänka långa tankar när jag har så ont i huvudet. Fyra timmar i kemisalen på rad gör inte ett värkande huvud bättre. Helklass som alltid. Alltid. Frågor. Nu en kort retreat. Innan matlagningen. Anders och Klara är på innebandy. Lägga skor, vantar och overaller på torkning... Tvätta lite. Sova. Jag tog med mig lite jobb hem - om jag får ihop mina tankar. Skulle vilja. Men frågan är om jag orkar...Dunk. Dunk. Dunk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback