22/1; fredag

Jag har bytt klaras stall mot Linus innebandyträning - på fredagskvällen.
Min känsla idag är att jag inte är klar. Det är en otillfredsställande känsla.
Att inte hinna med.
Att ligga steget efter.
Att springa i gyttja. Måndagens lektioner är inte helt planerade ännu... 
Att ha misslyckats. Att inte ha gjort. Att jag borde gjort annorlunda... Att jag borde varit efterklok - före. 
Jag fick ett mail igår av en prövningselev som misstänkte att en annan elev hade fuskat. Jag hade sett eleven använda mobilen vid ett tillfälle och bett eleven lägga undan den. Jag trodde på eleven. Använde han den fler gånger? Jag borde tagit den... Skulle jag rivit provet? Vill tro gott... Idag kontaktade jag skolan han kom ifrån - de undrade varför jag inte tog mobilen. Jag känner mig skyldig - även om det inte är jag som bör göra det. Eleven har troligtvis inte kunna googla alla svar. Det är för omfattande frågor... Jag bestämde att jag skulle möta eleven på måndag. Konfrontera. Fråga. Ställa kompletterande frågor. Jag vill göra rätt. Vill veta. Rätt ska vara rätt... Vill kunna tro på människan... 
Aldrig så trött som en fredag. 
Men imorgon är det lördag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback