23/1; lördag

Tvivel; Winnerbäck:
"Här står livet i farstun, så nära inpå
men det är nåt som gnager ändå"

Så är det - livet pågår. För fullt. Så nära. Men något gnager.

"Jag blir oinspirerad och ledsen av kraven och stressen
Jag har frihet i blicken, precis som du
Här står livet i farstun, så nära inpå
men det är nåt som gnager ändå
Det kallas tvivel, det där som stör
Det kallas för en klump i magen och ett konstigt humör
...
en konstig känsla nånstans
...
Kan du känna hur det gnager i natt?
Det kallas tvivel..."


Snart går jag till Kinnevaldsgården med tårta till mormor som fyllde 95 år i onsdag (de ringde från hemmet då och frågade om vi kom med tårta... ). Kanske lättar det något? Det där som gnager - den där klumpen i magen. Av kraven och stressen... Av otillräckligheten som gnager - jag räcker inte till som mamma, lärare, matte, ryttare, fru, hushållerska, käresta, barnbarn... Just nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback