28/1; torsdag

Innan jag ens åt frukost, och tagit första klunken av det efterlängtade morgonkaffet idag - på min lediga dag - hade jag satt mig framför jobbdatorn... Något är fel... Jag blir inte längre klar på jobbet. Varför kan jag inte vara nöjd? Jag har gjort det så många gånger nu? Och ändå vill jag göra nytt, tänka nytt, prova nytt... Mycket av min tid går just nu åt till att fixa prövningskursen - vad är det vi begär? Vad vill vi att de ska kunna? Det är för mina prövningselever - men egentligen för alla mina elever... Säkerställa. Jag satte mig framför Sigges fifa-spel - applåderade och berömde alla Messis mål. Slängde en blick då och då... Vid lunch stängde jag av datorn. Det fick vara nog. Mammaledig - sug på den. Snart är det dags att åter lämna in önskemål inför nästa termin. Hur ska jag jobba? Vad vill jag? Var ska jag lägga min tid? Ska vi plocka ut några fler föräldrardagar? Ska jag jobba mer gratis? Det är skönt att slippa fara iväg varje morgon - en dag för återhämtning, tid för sjukgymnastbesök, ögonläkare, tandläkare...
För övrigt är jag trött på min handled. Den blir liksom inte bra. jag skadade den i oktober... Och den gör sig påmind jämt och ständigt. Torka bordet... Dra sadelgjorden... Borsta tänderna... Torka händerna... Vrida och böja den... Vad ska jag göra? Måste jag göra något? Härda ut? Söka hjälp - vad kan de göra? Handledsskydd? Värktabletter? Är det bara nästa led som ska krabba? Är det överrörligheten i den leden oxå som ställer till det?
Och så gör det ont i ryggen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback