7/11; tisdag

Aldrig så jobbigt att gå till jobbet som efter en skön ledighet! När det dessutom innefattar huvudvärk och klasskonferenser blir man extra trött. Och ännu mer trött blev jag idag när jag körde till jobbet och en lampa började lysa. 
Och ännu tröttare blev jag efter en hel dag med egna lektioner och ett par extra vick, och all luft är borta från däcket.  (null)
Jag ringer desperat till pappa och Anders - som inte svarar. Jag ringer till fritids och säger att jag nog blir sen...åker ner till macken - och får hjälp av en snäll man. Tyvärr upptäckte vi en spik i däcket... Vi får i luft. Och jag kör hemåt. När jag kör förbi verkstan stannar jag till, och jag möter den andra snälla mannen på rad. Han lagar mitt däck - snabbt och enkelt. 
Jag hämtar fritids. Lagar köttfärssås. Killarna och jag äter - de andra är på innebandy. 
Jag jobbar en stund. 
Och sätter mig i soffan. 
Hur jobbigt det än är efter ett lov - hur tråkigt vore inte motsatsen? Att inte ha haft ett skönt lov? Att inte ha ett jobb att gå till? Att inte vakna...
(null)

(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback