14/8; tisdag

Och där kom den - hösten. Och tröttheten.  (null)
Jag har suttit i möten hela dagen. 
Ett nytt läromedel - som på ytan verkar hyfsat, men när man skrapar så syns bristerna. Och skapar frustration och olikhet - istället för tvärtom. 
Ett IT-möte. Ännu en inte helt genomtänkt, påtvingad produkt - som ska användas. Men verktyget är inte helt färdigt. Och under utan finns brister som skapar frustration och merjobb - istället för tvärtom. 
Ett förstelärarmöte - som ska vara varannan vecka i höst, på torsdagseftermiddagen, istället får jag vara ledig på tisdagsförmiddagen. Till vems nytta? Inte mina barns i alla fall... Det Ska handla om SKA - ett systematiskt kvalitetsarbete. Till vems nytta? 
Och så ett möte om USA i stallet. Många förberedelser. Många dokument. 
Alla är olika. Men i min värld behöver möten vara effektiva och produktiva. Det är inte alla möten... 
Det är så många tankar som behöver tänkas. Så mycket som behöver planeras. Så mycket att göra... Och ändå har jag gjort det mesta så många gånger förut. 
Tur att det finns snabbguider som hjälper oss att bli fullfjädrade, entusiasmerande pedagoger!  (null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback