12/6; onsdag

Jag vaknar av åska och regn. Idag stod utedag på schemat. Allt var planerat. Men planerna fick ändras.  (null)

(null)
Improvisation på hög nivå. Min kollega var ledig pga studentförberedelser. Jag var själv med 25 elever. Lekar - gärna roliga med inslag av pedagogiska syften. Vet ni?på min 4,5 år långa lärarutbildning fick jag inte ett enda tips på sådana aktiviteter. Men jag löser det. Efter en stund lugnar sig vädret och vi går mot DN stadsvandring. Och lunch ute. Och då - hör jag åskan närma sig igen. Jag planerar återigen om. Vi går mot skolan igen. Fler roliga, pedagogiska leker. 
Vi tränar inför morgondagens revy. 
Väl hemma går jag en runda med hunden. Dränerad på energi. Imorgon väntar återigen en dag av underhållande, pedagogiska aktiviteter. Och studentfirande. Och revy för nian. Sedan. Skolavslutning. Snart semester. Håll ut. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback