6/6; torsdag

Igår satt jag och tittade i kalendern - och insåg att Sigge skulle på kalas imorgon (idag) och hade bollkalle samtidigt + kiosk - vi skull strax iväg, pastavattnet kokade - Sigge skulle spela fotbollsmatch, Linus på golf och klara på fest. Trettio grader i luften - och det var svårt att få in tillräckligt med syre i andetaget. Jag hade klarat av jobbdagar med bravur. Labb och en  sammanfattande lektion med niorna.  Anders fick snabbt fixa present. Vi åkte iväg på varsitt håll, utan överlappning. Vi kom hem. Det klipptes gräs trots att klockan passerat bäst före. Huset var i förfall. Det lyktade sopor. Hunden luktade äckligt. Och tvätten surt. Mina känslor förstärktes.  Vi röjde det värsta.  Klara skulle hämtas. Och idag spelade Anders golf i ottan. Jag fick en frukost av klara. Jag skjutsade Sigge på kalas och klara till träning.  Dammsög. Kallade in pappa för att hämta Sigge. Jag hämtar klara. Anders är redan på vallen... Jag pratade med en kompis. Hon skulle lyssna på ljudbok och fika med familjen i helgen. Vila. Jag hoppas på en ridtur. Håll i. Håll om. Håll ut. Vilan kommer!  (null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback