26/3; torsdag

Jag ska tävla nästa helg.

Jag ska tävla nästa helg? 

Jag vill tävla. Blyte känns fin. Jag har de bästa groomarna. 

Men mest av allt vill jag att tävlingen ställs in - flyttas fram. 

Jag vill att ridsportförbundet följer de allmänna rekommendationerna. Begränsar resandet. Att inte blanda människor från stora geografiska områden och riskera en smittspridning utifrån tävlingarna till många delar av landet. Jag vill inte att  Svenska ridsportförbundet ska överlåta beslutet om att hålla tävling eller inte på respektive förening. Eller på individnivå. Vem är snorig på en tävling? 

Jag önskar att fei tar ett beslut om att "frysa" kval -så att man inte behöver göra om sina kval pga inställda tävlingar och Corona. 

Jag vill att vi ska kunna fortsätta träffas i stallet och rida utan utegångsförbud och stängda skolor. 

Vi får ta det lugnt ett tag. Vi får gilla läget. Njuta hemma. Bara vara. I det lilla. 

  (null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback