9/3; måndag

Jag gick från kontroll - kände igår och idag på morgonen att jag hade jobbat ikapp och hade kontroll - till kaos och att chippa efter andan under vattenytan efter en halvtimme på jobbet. 
I mitt fack låg två underlag inför utredningar för bup - varje häfte är flera hundra frågor om allt från påklädning och social situation till kunskapsutveckling. Det känns ytterst viktigt att svara med sanningen överensstämmande. 
Soc vill ringa och konsultera om en elev. 
Imorgon saknads en lärare under NP i svenska: 8.20-1235... och så en viktimme i musik. 
Och en extra ledningsgrupp. 
Samt ett möte om en överlämning om en nyanländ elev...
Allt detta extra på två dagar... 
Jag simmade sakta mot ytan, famlade, sökte efter stabil botten att stå på - men det är inte lätt att tappa kontrollen som man har arbetat för att få. 
Jag stannade kvar en timme efter jobbet - sedan hämtade jag Sigge på hockeyn och körde hem. 
Mackmåndag i all sin enkelhet - med äggröra, advocado, keso och skinka. 
Kroppen protesterar - höft, rygg, huvud och nacke... jag spänner mig för att kompensera smärtan. Jag tar en tablett och hoppas på vila... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback